صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام
سرخط خبرها

وزیر صمت: بازار ملتهب ارز روند کاهشی دارد| آغاز طرح ایجاد نظام شفاف فروشگاهی برای کنترل قیمت‌ها

  • کد خبر: ۱۵۴۷۳۰
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
وزیر صمت: بازار ملتهب ارز روند کاهشی دارد| آغاز طرح ایجاد نظام شفاف فروشگاهی برای کنترل قیمت‌ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه حل کنترل قیمت‌ها ایجاد یک نظام شفاف فروشگاهی است، گفت: این طرح شروع شده و تا اواسط سال آینده می‌توانیم بر بازار‌هایی مانند خواروبار، موبایل و بازار‌های مشابه به طور سامانه‌ای نظارت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین درباره عرضه بدون ضابطه خودرو به شرکت‌های تابعه گفت: عرضه خودرو خارج از ضابطه به کارکنان هر شرکتی تخلف است. عرضه خودرو از طریق قرعه کشی و ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام می‌شود و موارد قبلی که مربوط به واگذاری خودروی هایما بود، نیز بازگردانده شده است.

وی درباره افزایش قیمت‌های اقلام شب عید گفت: در حال حاضر بازار ملتهب ارز روند کاهشی به خود گرفته و در برخی اقلام این کاهش دیده می‌شود. البته همه کاهش‌ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و در هفته جاری و هفته آینده‌ها احتمالا فضا بهتر می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه راه حل کنترل قیمت‌ها ایجاد یک نظام شفاف فروشگاهی است، گفت: این طرح شروع شده و تا اواسط سال آینده می‌توانیم بر بازار‌هایی مانند خواروبار، موبایل و بازار‌های مشابه به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم. در حال حاضر روش‌های نظارتی قدیمی است و بازرسان نظارت می‌کنند که ممکن است بعد از خروج بازرس از واحد مجددا تخلف تکرار شود. باید بتوان شبکه عرضه را به طور کامل رصد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه ارز، اقتصاد ما را از شش مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ما این مسیر‌ها را شناسایی کرده و برای هر کدام یک راه حل طراحی کردیم به طور مثال در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بیش از یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار آغاز شده، اما طبیعتا این امر زمان بر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->